Mateřská škola Trhanov, okres Domažlice,
příspěvková organizace
345 33, Trhanov 33
Telefon: +420 379 794 346
Mobil: +420 732 778 111
E-mail: mstrhanov@seznam.cz
Naše mateřská škola je dvoutřídní a navštěvují ji děti z obcí Trhanov, Chodov, Pec pod Čerchovem, v případě volné kapacity i děti z jiných obcí. Škola se nachází na křižovatce v centru obce. Jedná se o zrekonstruovanou budovu bývalé základní školy. Máme zde dvě třídy, ložnici, sociální zařízení pro každou třídu samostatné, dvě šatny, kabinet, ředitelnu, kuchyni, sklad a samostatnou školní jídelnu. K budově patří velká školní zahrada. Celá budova školky je průběžně esteticky upravována a vyzdobována dětskými pracemi a nápady všech zaměstnanců. Snažíme se, aby se v ní dětem ale i rodičům líbilo.
Naše mateřská škola se od září 2019 zapojila do projektu České obce sokolské, která má rozvíjet sportovní všestranost.
Cílem je zapojit co nejvíce dětí do pohybových a rozumových aktivit. Plněním úkolů děti samy získávají samolepky, které si lepí do svých sešítků.
Naše mateřská škola se opětovně zapojila do projektu preventivního vyšetření zraku předškolních dětí - "Koukají na nás správně?", který společnost Prima Vizus, o.p.s. mateřským školám nabízí.
Na naší mateřské škole jsme se společně se všemi učitelkami domluvily na tom, že se při práci s dětmi více zaměříme na psaný text a mluvené slovo tím podporujeme rozvoj čtenářské pregramotnosti (příprava na ZŠ)
Čtenářská pregramotnost je považována za jednu z nejdůležitějších gramotností, neboť nám umožňuje další vzdělávání a získávání nových dovedností, znalostí a zkušeností. A hlavní aktivitou ve školce, kterou podporujeme je zaujetí pro psané a čtené slovo, vtažení dětí do děje a porozumět tomu, co jsme slyšeli.
Předškolní vzdělávání zahrnuje budování vztahu ke knihám, porozumění textu, rozvoj mluvené řeči, grafomotorická cvičení, aktivní naslouchání a podporuje pravolevou orientaci. U dětí se rozvíjí slovní zásoba a sluchová paměť.
J. Pierre: "Čtenářská pregramotnost je vztah čtenáře k psanému slovu"
Děti mají dnes čím dál méně pohybu a jejich tělo dostatek prostoru, jak procvičovat motoriku. Horší fyzická kondice má dopady i na grafomotoriku a na základní školu vstupují děti s potížemi s pasním a kreslením. Je potřeba děti motoivovat k pohybu v předškolním věku, kdy se rády přirozeně hýbou. později už je těžší je pro pohyb nadchnout.
Proto se s dětmi snažíme chodit co nejvíce ven a to skoro za každého počasí. Děti potřebují přirozenou chůzi, běh, běh kolem překážek a přes překážky, podlézání, přelézání, lezení, skákání, přeskakování, ručkování atd. To vše za různých podmínek v různém terénu.